Halaman

Pengikut

Assalamualaikum,
Apa khabar semua....Semua yang tersurat belum tentu itulah yang tersirat. Segala rasa hati belum tentu dapat di ekspresikan dengan hanya melalui penulisan, tapi sekurang-kurangnya dapatlah ianya menjadi penglipur lara dan tempat meluahkan rasa yang terpendam...


Jumaat, April 15, 2016

AKU MANUSIA

By :SW MARCEL.

13 April 2016

Aku manusia...
Kadangkala kuat,
Kadangkala lemah,
Terkadang gembira,
Banyak masa pula berduka...

Aku manusia,
Letih menghadapi sengketa,
Tak boleh mengadu tentang kepayahan pada sesiapa,
Tak boleh persoalkan apapun yang dah ada,
Tak boleh merungut akan semua yang diterima,
Tak boleh minta yang sepatutnya,
Tak boleh tanya hak, hanya beri tanggung jawab jiwa raga,
Tak boleh maju kehadapan menyongsong dunia,
Cukuplah dibelakang memandang shj,
Tak boleh tinggikan suara, atau beri buah fikiran yang dijana,
Cukuplah terima apa saja dengan terpaksa...

Aku manusia....
Yang mesti cantik sentiasa,
Mesti kemas sentiasa,
Mesti bersiap sedia sepanjang masa,
Mesti beri apapun yang diminta,
Mesti menurutkan semua yang dikata...

Aku manusia....
Masih bisa menghadapi segala bahana,
Sebab Allah sentiasa bersama,
Allah tempat meluah rasa dijiwa,
Dan tempatku meminta...

Aku manusia....
Selagi KAU sayangi aku tetap begini,
Selagi KAU pinta aku tetap turuti,
Selagi KAU beri kasih aku tetap menanti
Semoga KAU tempatkan aku bersama insan terpilih....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan