Halaman

Pengikut

Assalamualaikum,
Apa khabar semua....Semua yang tersurat belum tentu itulah yang tersirat. Segala rasa hati belum tentu dapat di ekspresikan dengan hanya melalui penulisan, tapi sekurang-kurangnya dapatlah ianya menjadi penglipur lara dan tempat meluahkan rasa yang terpendam...


Selasa, Julai 20, 2010

"Pada-Mu"

Aku masih yang dulu....
Pembenci diri sendiri,
telah selaksa kali aku datang begini,
memohon Rahim-Mu,
meratapi kesalahanku,
Kaulah yang Maha pengasih....

Aku pernah pergi,
tinggalkan janji untuk-Mu
bahwaku takkan lupakan Sabda-Mu
setelah kian lama
janji itu entah kemana.

Ah....
Sebelum musnah semuanya
sebelum hancur lebur segalanya
Biarlah aku menghambur sesal,
biarlah aku curahkan kesal,
biarlah aku tumpahkan resah....
Kerana terkadang  jiwaku terleka dari mengucap syukurku pada-Mu.

Aku baru tahu hitam putih dunia,
baru merasa pahit getir hidup,
dan telah terkena ranjau dan duri ciptaan manusia,
Bimbinglah aku...!

Agar kokoh langkahku....
Agar lurus hatiku....
Agar tabah dadaku....

Kemaafan sentiasa tersimpan dalam diriku,
lalu ikut kemana kupergi
supaya tiada lagi kaku lidahku,
tiada lagi lemah hatiku,
Dan tiada lagi aku resah hati selalu....
Kerana Kau selalu denganku....!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan