Halaman

Pengikut

Assalamualaikum,
Apa khabar semua....Semua yang tersurat belum tentu itulah yang tersirat. Segala rasa hati belum tentu dapat di ekspresikan dengan hanya melalui penulisan, tapi sekurang-kurangnya dapatlah ianya menjadi penglipur lara dan tempat meluahkan rasa yang terpendam...


Selasa, Januari 25, 2011

Aku adalah

Aku....
ingin mengikat pelangi,
yang ceria diufuk,
membawa cerita indah,
berterbangan mimpi.....!

Aku....
ingin menyusun hari,
dalam suatu berkas terkawal,
terpateri, tak bisa lari lagi.

Aku....
ingin merengkuh malam,
yang lebar sayapnya,
menaungi nafas-nafas sengsara,
memintal mimpi menjadi puing-puing asa.

Aku adalah aku,
Aku adalah rajaku,
Aku adalah penyair untuk diriku sendiri,
Aku adalah teman diriku,
Aku adalah sahabat jiwaku,
Aku adalah kekasih dukaku,
Aku adalah aku....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan